fredag 16 november 2007

VB, ansning av växter och kalkning

Gjorde en ordentlig rensning igår och klippte ner Hygrophilian (åtminstone tror jag att det är det...) då den hade en massa gamla och slitna blad som jag ville få bort. Passade också på att plantera några stjälkar för att få den att växa mer mot framsidan av glaset. Planterade också om mina pogestemonplantor för att få en mer sammanhängande vegetation, tog bort lite javamossa på stenen längst bak och fyllde på med kalk i filtermassan för att få upp KH:t lite. Verkade funka för den oljiga yta som fanns på vattenytan försvann helt!



Är medveten om att efterbilden är riktigt dålig men det kan

nog bero på att det är jag som tagit den ;-) Men vad tycks,

funkar upplägget, kan jag förändra något?




























2 kommentarer:

defdac sa...

Jag brukar vara lite allergis mot flytväxter men på något sätt så funkar det fantastiskt bra i din burk. Gillar även den brända bakgrunden och klarheten på vattnet!
Lite svårt att se detaljerna och växterna dock med de små bilderna. Stängselväxten till vänster ser ut att behöva ta sig lite och designen ser ut att ha en tanke. Ska bli kul att se när stängselväxten tagit sig lite.

Wickberg sa...

Alltid kul att få lite feedback! Jag har också funderat på om flytväxterna funkar eller inte men i nuläget får de vara kvar tror jag.

Är också nyfiken på hur det kommer se ut när stänselväxten tagit sig, min förhoppning är att den i alla fall ska täcka insuget till filtret.