lördag 14 mars 2009

Akvarierna som stressmoment i vardagen...

Det här med akvarierna har börjat bli ett stressmoment för mig istället för en källa till glädje. Speciellt då det bor en perfektionist i mig som tenderar se bristerna istället för det som är bra.

Men sluta vill man ju inte och det nya karet kommer förmodligen fortfarande bli verklighet framöver.

Så istället kommer jag inte delta i några av de tävlingar jag satsat på att delta i. Jag kommer också försöka dra ner på mina VB och byta varannan vecka istället för varje. Just nu är det faktiskt min walstad vas som skänker mest glädje och där fyller jag bara på vatten lite då och då.

Men lite bilder blir det i alla fall :-)






6 kommentarer:

Anonym sa...

Den första burken är ju fantastisk såhär på bild iaf. Mycket rolig och udda design och mycket intressant+smart belyst. Gillar första bilden bäst.

Mariel sa...

Hejsan! Hur går det med dina burkar? En fågel kvittrade i mitt öra att du köpt CO2 anläggning, när blir det start på den?
För mig har det vart relativt stilla med karet ett tag. Ett till vattenbyte efter snigelgift, då hämtar jag nya hornsnäckor. Letar även efter växter nu. Men jag är kvitt snäckorna! *glad*

Wickberg sa...

Kul att du är kvitt sniglarna! Helt rätt, jag har köpt ett 540 liters som ska startas upp i maj (förhoppningsvis). Ska bli riktigt kul!

Såg att du sökte snigelfria växter på PS. Om du vill va helt säker så kan du ju odla dem emersed ett tag. Om du vill har jag lite hygro ceylon men den har iof. sniglar...

Mariel sa...

Oj då, det var ingen liten burk du köpt. Skall bli roligt att få följa ditt "projekt".
Ja, jag söker snigelfria växter eller hornsärv. Den är lite lurig, svår att hålla i karantän, skall ha ingånget vatten annars faller den sönder och blir till en gröt. Det var så jag förlorade mitt, när jag höll på att ha ihjäl snäckorna. Så viktigt att just den är snigelfri. Andra växter kan man ju ha i karantän innan. Emersed hur fungerar det? Har du någon länk? Har blivit med ny kampis, så nu kanske jag kan ha lite andra växter *s*

Leonard sa...

Ditt 54l är grymt på dessa bilderna =) Fortsätt så!
/Leo

Wickberg sa...

Tack :)