onsdag 23 september 2009

En uppdatering

Hänt en del nu, bland annat har jag startat upp en liten vas till. Där finns endast ranuculus inundatus och glosso än så länge.
I 54 litaren börjar det ta ordentlig fart efter att jag slitit ut mäsksystemet och införskaffat ett trycksatt system. Där går nu ett gäng blue pearl som jag köpte av J@nne på plantswap och mina svarta neontetror simmar nu hos en av mina arbetskamrater. Finns en hel del trådisar i karet men ska förhoppningsvis lösa sig med ett gäng amanos.
540 liter: Här har jag ryckt ut stellatan och trimmat aromatican rejält. Den var så buskig att ljuset inte tog sig ända ner och bladen dog. Istället för stellatan planterade jag hygrophila difformis som nu står på tillväxt. Köpte även lite rosa hygrophila (vet inte varför men nu står den där i alla fall...)

Även flyttat tillbaka min lotus och satt in en Cryptocoryne crispatula var. balansae, i mitt tycke grymt snygg!
Här kommer lite bilder från mina vattensamlingar :-)

Inga kommentarer: