lördag 1 januari 2011

31: L lowtech på gång

Gott nytt allihopa!
Tänkte jag skulle passa på att uppdatera er på vad som händer. Just nu har jag planer på att göra om mitt 31 liter till renodlat walstad. För tillfället är det en farm för trådalger, guppies och malaysiska sandsnäckor....

I förrgår beställde jag ett gäng växter från den lokala butiken och förhoppningsvis har jag dom redan på måndag :-)

Planen är att utgå från cryptocoryne crispulata i bakgrunden och c. wenditii samt pogostomon helferi i förgrunden. Ljuset kommer vara detsamma (runt 0,21w/liter) så redan där är jag rätt begränsad i mitt växtval men med dessa plantor tror jag det ska funka rätt bra. Mer konkreta planer än så finns inte just nu men jag hoppas det blir bra i slutändan.

Bilder kommer när det drar igång!
/Wickberg

1 kommentar:

alan sa...

Esta aburrido carnal.