söndag 20 april 2008

VB

Bytte vatten i båda karen i lördags men kunde inte få datorn att samarbeta föränn nu.Passade hursomhelst på att rensa bort en hel del blad med makrobrister. Dock har bristerna i växtligheten i 54:an minskat generellt sett och sedan jag börjat dosera MgSo4 och CaCl har bristsymptomen (ihopskrynklade blad) på mina hygrophilia dwarf försvunnit helt! Däremot slåss jag fortfarande mot en hel del GDA (Green Dust Algea).

I 31:an tuffar det på som vanligt med skillnaden att det börjat dyka upp en del näringsbrister där med och tillväxten på wallachin nu helt vit! Vågar dock inte skruva upp näringen där då jag är rädd att det kommer skada mina Red Crystal (som för övrigt bär på ägg igen!).

Det var väl i stort sett allt, här kommer lite färska bilder.

Foto: Jag
















Inga kommentarer: