lördag 15 mars 2008

Roten vräks och bilder tas...

Tröttnade på roten i 54:an då den verkade försämra vattencirkulationen avsevärt och akvariet var fullt med ditrus. Det verkar för övrigt som om Juwels 54:liters kar har ett ganska klent filter/pump.
Jag tror också att roten bidrog till algspridningen i akvariet då den alltid varit det första stället där algerna fått fotfäste. Så den åkte ut och passade även på att plantera om lite i karet. Är ganska nöjd med planteringen med undantag för högersidan framför sumpen. Växterna som sitter där nu är endast provisoriska och jag funderar på att plantera en grupp med Heteranthera zosterifolia (Stargrass) där så småningom. Min tanke är att den förhoppningsvis kommer smälta bra ihop med min Aromatica.

I 31:an tuffar livet på, en amanoräka är sprängfylld med yngel och en av mina guppyhonor likaså. Red crystal ynglen har också växt till ordentligt och för närvarande finns nio livskraftiga avkommor!
Här har ni några bilder som jag tog idag, ha de bra!


/Wickberg


Foto: Jag

4 kommentarer:

Mariel sa...

Vad vackert!

Wickberg sa...

Kul att du gillar det!

defdac sa...

Mycket snyggt. Är 54-litraren utan CO2 men med EasyCarbo? Imponerande tycker jag hursomhelst, ser ju ut som ett fullfjädrat CO2-hightech.

Wickberg sa...

Yupp bara easycarbo, :-) Kul att du gillar det.