lördag 22 mars 2008

En makaber påskhistoria

Hej på er!

Jag och sambon påskstädade lägenheten igår och plötsligt hör jag "vad är det där?" Tydligen låg det något under hennes skrivbord och det visade sig vara en synnerligen intorkad red crystal räka.... Hur i h-e har den lyckats ta sig dit?? Saken är den att jag har täckglas på mitt nano och för att ta sig dit måste det lilla kräket ha hoppat ut vid den lilla springan som inte var skyddad (där en av mina endlarshanar för övrigt tog sig ut för en vecka sen).

Steg två måste ha varit att ta sig förbi min dator och över pappershögarna på min sambos skrivbord för att sedan trilla ner bakom skrivbordet. En hinderbeströdd sträcka på knappt två meter!

Nu är täckglaset skarvat med en plastbit sen ett tag tillbaka...förhoppningvis håller de sig inomhus i fortsättningen!

Glad påsk!

3 kommentarer:

Mariel sa...

Men oj då, det var en bit att gå.
Hoppas dem inte rymmer mera.

Bootin sa...

Hehe! dom jäklarna är bra på att sitcka iväg asså.. men synd! själv råkade jag döda c:a 30st körsbärsräkor för ngn vecka sen som ju som vanligt fanns i mitt ytterfilter =(

Wickberg sa...

I ytterfiltret!? Är det inte ytterfilter man brukar skaffa för att undvika sådant? Dom måste kunna ta sig i överallt alltså....