söndag 23 november 2008

Lite bilder

I väntan på de nya växterna tog jag lite bilder på 54:an. Var även ute efter första snöfallet i år och tog lite bilder på de sista resterna. Har även varit ute på plantswap rätt mycket i veckan och funderat på möjligheter till Co2 via mäsk. MIn idé är att köpa en sån här: http://www.pwss.nu/product.php?productid=3298&cat=186&page=2 eller göra ett eget system. Det som är det största frågetecknet just nu är om jag säkert kan ha Co2 tillförsel dygnet runt och hur jag ska lösa det om det inte går. En idé som Raven på plantswap hade var att sätta en timer på mitt innerfilter på samma intervall som ljuset. På så sätt kunde vattenströmmen lösa upp gasen på dagen och på natten skulle gasen kunna försvinna upp i luften. Kan även tipsa om PNY:s artikel om Co2. Handlar väl mest om High tech metoden men jag tyckte den var intressant! http://www.pny.se/akvarium/co2/co2.php. Ska kolla lite mer på det här med Co2 när jag ska zookompaniet nästa helg.








2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser kanon ut, lite trollskt sådär.

Wickberg sa...

Tack :-) Alltid kul att få lite positiv feedback! Håller precis på att koppa in några gula räkor så det blir nog några bilder på dom med så småningom