lördag 8 november 2008

Trött...

Blev lite sent igår (eller tidigt beroende på hur man ser det) men nu har jag i alla fall tagit mig upp och ska ta mig an akvarierna. Det som hänt sen sist är att jag slitit ur juwelburken (trodde jag skulle spräcka hela akvariet!) och ersatt den med ett fluvalfilter som hittils funkar riktigt bra! En enkel design, och litet filter som funkar bättre än den klumpen som satt i Juwelkaret. Fluval 2 plus heter den och fick den rätt billigt på Herkules Zoo.

Fick tag på lite mer staurogryne av Bootin som jag tryckte ner i 54:an på lite olika ställen, blir nog rätt bra vad det lider...

Bilder kommer när jag är färdig med VB:t och fått i mig lite kaffe....

1 kommentar:

Mariel sa...

Fluval 2 är jättebra, har den själv i mitt 54 l. Bra med den där gula knappen på pumpen där man kan se när den börjar dra dåligt. Köpte min oxå på herkules.