onsdag 1 juli 2009

Mer dravel

Insåg att jag behövde fixa slangar och en massa annat innan jag kunde få ordning på UVC filtret så jag provade Stefans (Bootin) metod istället. Jag har nu gjort tre vattenbyten på typ 80% och nu till fredagen blir det ett sista bara för säkerhets skull. Jag har även stängt av hälften av lysrören och vad gäller näring ligger jag på en halv grunddos. Co2:n tuffar på som vanligt av den enkla anledningen att jag inte orkat bry mig...

Nu är vattnet kristallklart och jag har till och med lyckats få ordning på en powerhead jag köpte för ett tag sedan men som fram tills nu låtit som en trasig tröska. I slutet av veckan tänker jag öka till en enkeldos PMDD och tända allt ljus. Går det bra kommer jag öka till en dubbeldos efter ytterligare en vecka.

Inga kommentarer: