tisdag 12 februari 2008

Nytt pyssel med 54:an

Var uppe och hälsade på hemma i Värmland nu i helgen och hjälpte till att passa vovvarna. Vädret var bitvis helt fantastiskt och jag passade på att plocka lite stenar till 54:an och eftersom jag blivit lite nyfiken på det här med akvariemossor passade jag också på att plocka lite vitmossa till tanken.

Min teori är att eftersom vitmossa brukar växa mycket bra i botten på döda skogssjöar (de gillar tydligen fukten och den goda sikten) så kanske det kan funka i ett akvarium också? Men det kanske är kört i vilket fall som helst eftersom jag plockade den så tidigt på året men vem vet....


När jag kom hem gjorde jag slag i saken och fixade ett "stenröse" under roten och täckte stenarna med javamossa samtidigt som jag tryckte ner en liten bit vitmossa. Själv tyckte jag det blev ganska bra!

Foto: Jag

4 kommentarer:

Mariel sa...

Vad fint det blev! Gillar det skarpt.

Wickberg sa...

Tack! Kul att du gillar det.

b r a m s sa...

Snyggt. verkar som dina Helferi stortrivs!
De var ett tag sen jag såg dig, ska du inte hälsa på snart?
/C

Wickberg sa...

Tack! Jodå mina helferi växer vansinnigt mycket, har till och med fått tunna ut beståndet lite sedan bilden togs ;-)

Jodå jag planerar att komma förbi nästa vecka, hoppas vi ses!