tisdag 12 februari 2008

På algfronten intet nytt...

Gjorde en grundlig rensning igår samtidigt som jag satte in de nya stenarna och tog bort en avsevärd mäng grönalger som satt på framrutan och även spritt sig till mina pogestemonplantor (vilka för övrigt växer löjligt bra och har du en rolig mossa så byter jag gärna bort några plantor).

...men idag när jag kom hem från jobbet var hela rutan grön igen...suck.

Men jag läste någonstans på plantswap att det är vanligt vid uppstarten och att de dör av sig själv om man inte rör sig på några veckor, så nu kommer jag försöka det för att se om det fungerar bättre...får se vad som händer.

3 kommentarer:

Mariel sa...

Så trist hoppas du får ordning på algerna. Jag har slagits mot cyano och den kampen förlorade jag. Den var överallt till slut...

Wickberg sa...

Jasså, vad tråkigt... gillade inte amano cyanon? Vad gör du nu då?

Mariel sa...

Jag städade hela karet (vilket man inte skall göra) Amanosarna käkade på cyanon men cyanon blev för mycket så de hann ej med.
Jag hoppas det blir bättre nu.