onsdag 10 december 2008

Lite bilder

Har tänkt vara med i plantswaps jultävling nu och har äntligen kommit in med mitt bidrag! Inget perfekt kar men jag tycker det ser snyggt ut på skrivbordet och visar gärna upp det :-)

I 54:an har det hänt en del och jag har bytt ut min Rotundfolia (eller vad det nu var...) mot en juncus repens. Gillar den skarpt och den verkar trivas redan. HC:n trivs den med och allt annat med i karet för den delen. Jag har även tryckt ner några Blyxa japonica, hade inte plats för dom men kunde inte med att slänga en så vacker växt så nu sitter den intryckt längst till höger i karet.
Till sist kan jag nämna att jag (förmodligen) fått reda på vad min så kallade ceylon egentligen är. På plantswap fikat igår kom dom fram till att det kan vara en Hygrophila Porto Vehlo.
Här har ni bilderna....

2 kommentarer:

Leonard sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Lycka till på tävlingen:)