söndag 2 december 2007

Nya växter

Var på Willys och handlade mat för ett tag sedan och passade på att ta en sväng på Zoo kompaniet också då jag behövde en hävert för att rensa upp skiten som samlats på botten av tanken. Det hela slutade med att jag gick därifrån med två Lysimachia nummularia(Aurea) också.

Väl hemma tog det lång tid innan jag funderat ut hur i helsike jag skulle placera växterna och det verkade i det längsta som ett misslyckat spontanköp men efter en stunds omplanterande blev jag riktigt nöjd!
Jag tycker i alla fall att Aurean bidrog till att
framhäva de andra växterna i tanken på ett bra sätt. Jag passade också på att rensa bort nästan all javamossa och fick på så sätt fram klyftan mellan de två stenarna i akvariet.


Bilderna är det jag själv som står för (fick en kamera i helgen )






Inga kommentarer: