tisdag 11 december 2007

VB och fler räkhonor med yngel!

Gjorde ett ganska rejält vattenbyte igår och passade samtidigt på att ta bort blad som var algangripna. Även om det satt sig en del alger på min Aurea och mina pogestemon så växer båda så det knakar just nu och flera av mina pogestemon har fått fina sidoskott.



Även min Rotala Walichii verkar äntligen ha börjat etablera sig och har skjutit flera nya skott! Rotala Arcuata växer också på och har börjat få en fin röd ton på bladen.
Här har ni några bilder på gravid räka nr: 2 och Rotala Walichii






Som jag nämnt tidigare har jag börjat planera för ytterligare ett akvarium och har lyckats få tag på ett gammalt 100 liters från mitt föräldrahem som jag tänkt ta med mig när jag åker upp i jul.
Visade sig att de hade kvar den algodling jag sysselsatte mig med som liten. Den läcker visserligen och vet inte i vilket skick lysramp och pump är i men det är gratis och eftersom jag har en begränsad budget just nu är det perfekt för mig. Dessutom får jag chansen att lära mig en del om hur man renoverar ett akvarium!
Är det någon som läser det här och vet något om detta får ni gärna ge mig några tips!

Inga kommentarer: