måndag 18 augusti 2008

Detta har hänt

I nuläget skrapar jag bort dammalgerna från framrutan en gång om dagen och jag har börjat se en del positiva resultat. Cyanon verkar ha försvunnit med vattenbytet och trådalgerna har minskat men en del finns ännu kvar. I 31:an börjar det synas att det gått ett år sedan lysröret var bytt men de ska åtgärdas vid löning så ingen panik än så länge. Såhär såg mina akvarier ut för några minuter sedan:Vad gäller djurlivet har jag flyttat över samtliga amanoräkor till 54:an som städpatrull och i 31:an finns nu bara Crystal red och Endlers. Har märkt att fiskar inte är världens smartaste djur och precis vid vattenbytet nu i helgen beslutade min kampis att det var en helt lysande idé att simma in i slamhäverten...suck... Idioten lyckades som tur var simma ut och ser ut att ha tagit det hela bra.
Idag vid matningen fick en av mina neontetror för sig att det var en lysande idé att stagediva ut ur akvariet och ner i akvariemöbeln där ena lådan var öppen. Det tog ett bra tag innan jag kunde få tag på honom bland PMDD flaskor, handukkar och diverse annat skrot. Kan glädja er med att denna idioten lever den också ;-)
Ha de bra!
/Wickberg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa kampis och tjockis från mig

Mariel sa...

Ser riktigt nice ut! Fiskar är inte dem smartaste djuren hah hah tur att det slutade bra iaf.
När jag hade problem med cyano och när jag väl gav upp, efter att ha gjort allt efter regelboken sköljde jag sanden och tömde hela karet. Pumpen rengjorde jag inte då och när jag väl startat upp så försvann cyanon. Och bakterierna verkade funka som de ska, fanns ju en del i pumpens filter. Akvariet har tuffat på som smort efter det och inte ett spår av cyano. Hoppas du blir av med den.