torsdag 14 augusti 2008

Trådalger, Cyano och dammalger

Inte riktigt så negativt som rubriken antyder faktiskt men jag har fått påhälsning av några gamla bekanta (algerna). Min teori är att detta beror på att jag inte sköljde av sanden vid rescapen av rädsla för att förstöra en god bakterieflora och samtidigt "ärvde" den gamla scapens problem.

Men cyanon står still och verkar inte växa, dammalgerna käkas med glad aptit av mina sebrasnäckor och jag har klippt bort de växtdelar som var angripna av trådisar. Dessutom är tillväxten mycket god och växterna ser relativt friska ut så jag är optimistisk! Dessutom verkar nitriten vara i stort sett borta (i alla fall om man går efter fiskarnas beteende) och det är ju bra.

Bilder kommer förmodligen i helgen

Ha de gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gick bra! Vi kom dit och hem välbehållna, I'm so fuc*ing good;)

Wickberg sa...

Hehe, yupp de e du!