onsdag 10 september 2008

Ett år har gått!

Nu har det gått ungefär ett år sedan jag startade upp mitt 31 liters akvarium och startade den här bloggen. Förra gången jag hade akvarium gick jag i mellanstadiet och det enda jag hade att gå efter var två broshyrer av SERA som jag fick när jag köpte akvariet. Idag finns hjälp i form av andra akvarieintresserade mycket närmare tack vare internet.
Jag har lärt mig riktigt mycket om akvaristik bara på det här året samtidigt som jag fortfarande känner mig som en riktig nybörjare.

Så här såg mitt första akvarium ut vid uppstart:
Såhär en vecka senare med mina första fiskar:

Och såhär när det växt till sig och sista bilden på hur det såg ut ikväll:

Mitt 54 liters akvarium har nog genomgått störst förändringar och såhär såg det ut vid uppstart. Roten framför pumpen är ett desperat försök att dölja sumpen som inte blev bra på något sätt egentligen...
Det var väll allt egentligen, det som ligger närmast nu är en renovering av 31:an och trycksatt Co2 i 54:an

Inga kommentarer: