tisdag 16 september 2008

Första steget till en ny design?


Jag vet att bilden är kass men ni får stå ut tills min kamera är tillbaka från lagning ;-) Tanken är att kanske knyta på lite weeping moss och sätta några plantor pogostomon på botten. Blev lite inspirerad av en dokumentär på tvåan igår som handlade om naturen i södra kina. Fanns rätt mäktiga klippformationer där som liknade grand canyon förutom att det var mer grönska. Förhoppningen är att jag med den här designen utnyttjar höjden i 31:an på ett bättre sätt.

4 kommentarer:

Mariel sa...

Snygga stenar! Karet lär bli kanonsnyggt med dem!
Vad är det för växt du har längst fram i 54:an? Väldans fin tycker jag. Undra om sånt skulle klara sig i mitt med tanke på ljuset. Hur är bladen på den, tunna?

Wickberg sa...

I bilderna på den gamla designen är det pogostomon helferi. Nu har jag hc men den ser man knappt på bilden. Pogostomon är bra för den klarar rätt låga ljusnivåer men har för mig att den ses som en delikatess av firrar som gillar att knapra akvarieväxter...

Mariel sa...

Jag hade hc, en liten mängd i mitt kar men den trivdes inte tyvärr. Den är väldigt fin. Jag tror att jag tar och testar pogostomon, sen får jag bara hoppas på det bästa.

Wickberg sa...

gör det, jag tycker den e skitsnygg!