tisdag 30 september 2008

Fler växter och lite närmare slutmålet....

Nu i helgen var Bootin här och hämtade upp min arcuata och i gengäld fick jag en påse Hydrocotyle (efternamnet har jag i vanlig ordning glömt bort...). Den kommer passa suveränt i 31:an men jag har trott att det varit för lite ljus, men tydligen kan den funka så jag får väl göra ett försök.


Aldrig träffat Bootin irl. tidigare men han var som väntat en riktigt trevlig prick ;-) Drog till zookompaniet tillsammans, träffade Walle (annan trevlig växtnörd) och kollade in hans "jobbakvarium" på typ 300l. Riktigt snyggt! Gillade speciellt att det var runt. Glömde naturligtvis att ta bilder men de kanske blir någon annan gång.


Jag gick därifrån med lite ferrei moss och en staurogryne sp. till 31:an. Dessutom fick jag lite limnophilia sessiflora och en windelöw av walle (tack tack) Rescapen kommer förhoppningsvis ske till helgen men räkorna har precis idag ynglat av sig rejält och frågan är om de hinner bli stora nog att klara flytten på knappt en vecka....

Ja just det! Glömde nämna att Raven från PS har tagit över mina Endlers som nu kommer vela runt i ett 500 liters akvarium och har dom samma lokalsinne som mig lär de komma ifrån varandra på tre minuter :-)

Dessutom var jag på Hercules Zoo på hisingen igår och måste säga att dom har riktigt bra priser och ett förhållandevis stort utbud av och mycket bra skick på både växter och djur!

hörs!

4 kommentarer:

Mariel sa...

Väntar med spänning på resultatet!
Jag gillar herkules skarpt, det är min favvo akvariebutik.

Anonym sa...

hej du ! den trevliga akvarie nörden här ! (walle) kan inte hjälpa de men tycker du inte att mitt åtta kantiga akvarium är ser enormt stort ut för att vara 300 L Min kära vän de är 1000+ 200 L du får komma förbi och ta bilder någon gång min vän

Wickberg sa...

Haha! Där ser man, var nog inte så bra på att uppskatta volym, grymt stort var de i alla fall ;-) Kommer gärna förbi och fotar nån gång.

Ha de gött!

Anonym sa...

du är hemskt välkommen wickberg vill du ha nya växter så får u hojta till de växer så de knakar hehe