söndag 20 januari 2008

Mitt första bubbel!!!

....men tyvärr är det algerna på roten som bubblar...jättemycket....

Dessvärre finns det fortfarande nitrit i karet så att släppa i algätare just nu blir svårt. Har tagit bort de mesta av algerna manuellt från bladen nu och det positiva är att växterna faktiskt tagit sig hyfsat, till och med Aromatican. Problemet är däremot att jag har lite väl många långsamväxare i karet och därför hinner algerna få fäste innan växterna (tror åtminstone det är detta som är orsaken).

Förhoppningsvis kommer det ordna sig när jag kan sätta in algätare i karet. Nitrivec kuren tar slut på fredag och jag hoppas jag kan komma iväg till Zookompaniet på lördag och köpa några fiskar och/eller amanoräkor. Det lutar åt antingen pitbull pleco eller ottocinklus vittaus...

Nu ska jag sova och försöka att inte tänka på eländet....

ps. har någon som läser bloggen några tips så är jag MYCKET tacksam

Inga kommentarer: