lördag 12 januari 2008

Ännu en uppdatering...

Var som sagt på Zookompaniet idag och köpte 6 st amanoräkor till 31:an som numera är ett räkkar (flyttade över fiskarna en dag tidigt). Såg för övrigt mina första Red Crystal yngel idag, riktigt kul!!

Tetrorna blev rejält chockade av flytten dom stackarna och spelade till och med döda för att slippa bli fångade (vilket ju naturligtvis gjorde flytten lättare). Nu sitter de och trycker i något hörn i 54:an men förhoppningsvis ger de sig snart ut och kollar på omgivningarna!

Har för övrigt identifierat de flesta växterna i min nya tank vid det här laget.

För det första har jag pogostemon helferi nedanför stenen till vänster, gillar den växten starkt och har den även i 31:an där den tagit ordentlig fart på senaste tiden!

Längst bak vid pumpen bakom roten står ett gäng Limnophilia aromatica som enligt tropica ska vara riktigt knepig och långsam i växten, får väl se hur den mår med tropicas toppgödning och två 18 watts philips aquarelle....

Sedan har jag ett mittparti med Hygrophilia sp. Dwarf som jag verkligen gillar!! Tycker speciellt om bladstrukturen. Den ska va lättskött så vi får väl se hur det går..

Till höger om Hygrophilian har jag ett parti med Althernathera Reineckii som är ganska mörkgrön med en röd undersida.

Till sist har jag en okänd växt bakom stenen till vänster jom jag inte har en aning om vad det rör sig om, ska bli röd iaf sa Brams...

Funderar på om det inte blir lite väl rött i mitt akvarium givet att växterna blir som de ska... får se hur det går och kanske byta ut några allt eftersom...

Nya bilder på karen kommer om någon dag eller så

Hade gött!

Inga kommentarer: