onsdag 7 januari 2009

Lite förändringar i 31:an

Har funderat på om det inte är lite överdrivet att göra ett 50% VB varje vecka i mitt skrivbordskar. Det finns ju bara några snäckor och en drös räkor där. Så därför kommer jag att börja med att göra rent varannan vecka istället. Kommer också ändra min dosering lite. Aquacare kommer att kvarstå på 1,5 ml 2 ggr/vecka men jag kommer sluta helt med Easy Carbo även i detta akvarium. Jag gillar verkligen inte att jag oumpar in gift där varje dag och jag tror att de växter jag har där kommer klara sig alldeles utmärkt utan. Jag misstänker att EC var boven bakom min kampfisk och ottocinkus död i 54:an. Fiskarna slutade äta och dog bara... Men nu när jag slutat med EC så har min sita kampishona faktiskt repat sig riktigt bra och förhoppningsvis kommer hon att klara sig!

Inga kommentarer: